Την αντιαναπτυξιακή πρόταση της τοποθέτησης διοδίων στον κάθετο άξονα επαναφέρει (ατυχώς) ο Ευριπίδης Στυλιανίδης

Ανατρέχοντας στην τρέχουσα οικονομική θεωρία του φιλελευθερισμού αλλά και των προτάσεων για ολοκληρωμένη ανάπτυξη μίας περιοχής ,δυστυχώς δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε κάποιο εδάφιο που να αναφέρει ως προϋπόθεση προς τούτο την τοποθέτηση και λειτουργία διοδίων. Έτσι η πρόταση του βουλευτή Ροδόπης Ευριπίδη Στυλιανίδη την οποία μάλιστα παρουσίασε πομπωδώς προς το κοινό της Ροδόπης μετά από τη συνάντησή του με το νέο ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, προφανώς αποτελεί ένα νέο καινοτομικό στοιχείο.

Διόδια στον κάθετο άξονα λοιπόν για να έρθει η ανάπτυξη στα σπίτια των χειμαζόμενων Θρακιωτών που περιμένουν από τη Διακομματική να τους δώσει λύση στα προβλήματά τους ενώ η πρόταση είναι μπροστά τους. Και είναι πραγματικά απορίας άξιον επίσης πως μπορούμε να συνδέουμε την παραπάνω (ατεκμηρίωτη..) πρόταση με την ανάπτυξη του τουρισμού και την προσέλκυση επισκεπτών από την ευρύτερη Βαλκανική καθώς οι τουρίστες από τη Ρουμανία και δευτερευόντως από τη Βουλγαρία που “κατέχουν” και μπορούν να πληρώσουν ακριβές διακοπές , δεν θα πτοηθούν από τα διόδια, απλά θα τα προσπεράσουν και θα κατευθυνθούν στην Θάσο ή τη Χαλκιδική .Και μένουν εκείνοι που θα έρθουν στις παραλίες της Ροδόπης για κανα μπάνιο ή ταβέρνα το πολύ .Αυτοί θα το ξανασκεφτούν ή θα περιορίσουν τις επισκέψεις τους ,οπότε βγαίνει κερδισμένος ο τόπος;

Και μένει φυσικά η ουσία .Να “τιμωρηθούν” οι ντόπιοι που ανηφορίζουν για “ψώνια” και καύσιμα .Οι χρήστες του δρόμου για τον οποίο τόσο και ο ίδιος πάλεψε και οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε. Αυτούς λοιπόν που η οικονομική δυστοκία και όχι η παραξενιά τους οδηγεί κάθε λίγο στη γειτονική χώρα για καύσιμα πλέον και μόνο καθώς τα κοντινά μάρκετ έκλεισαν και με την τρέχουσα τιμή των καυσίμων καλύτερα να πας σε ψαροταβέρνα παρά στο Κίρτζαλι για ψώνια. Και είναι τέτοια η διαφορά στα καύσιμα που ούτε τα διόδια ,ούτε οι ελεγκτές που τόσο επίμονα πολιτικά τοποθετήθηκαν στον δρόμο (και τους τρώει το αγιάζι τους ανθρώπους..) θα αποτρέψουν τις μετακινήσεις της ανάγκης.

Ναι τα καύσιμα φέρνουν την ανάπτυξη και αυτός ο τόπος αν θέλει να δει μία άσπρη μέρα θα πρέπει επειγόντως να αντιμετωπίσει το ισοδύναμο του υψηλού μεταφορικού κόστους. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Επανερχόμαστε στη (μη) λύση των διοδίων που μας έχουν κατακλύσει και που μπορεί μέχρι τώρα να γλιτώνουμε την πληρωμή τους ,τουλάχιστον μέσα στη Ροδόπη, αλλά ο χρόνος που θα πληρώνουμε αφού ο δρόμος ιδιωτικοποιήθηκε και τα πλευρικά σημεία κατασκευάστηκαν ,είναι εξαιρετικά εγγύς.

Λύση και μόνο αποτελεί η πρόταση του Σωματείου των Βενζινοπωλών όπως τη διατύπωσε, προ δύο ετών περίπου, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ροδόπης, στην συνάντηση που οι φορείς είχαν με τον νυν Πρωθυπουργό: να εφαρμοστεί το σύστημα της διπλής φορολόγησης χαμηλής για τους ντόπιους και ανταγωνιστικές προς τις τιμές της Βουλγαρίας) όπως με επιτυχία εφαρμόζεται στην Ιταλία αλλά και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δίπλα τους ασθενέστερες και προτιμητέες για αγορές ,από τους πολίτες τους, χώρες.

Εδώ και τώρα. Να εφαρμοστεί στη Ροδόπη μία γενναία πρόταση ουσίας που θα έχει αντανάκλαση στο πορτοφόλι του κόσμου και στον οικονομικό του προϋπολογισμό .Θα είναι μία ανάσα.

Όλα τα άλλα είναι ανούσια πολιτική της φωτογραφίας που έχει ξεπεραστεί εδώ και 20 χρόνια ,μαζί και οι νοοτροπίες που τη συνοδεύουν…

Exit mobile version