Τη μελέτη για την κατασκευή νέας διασυνοριακής γέφυρας στους Κήπους δημοπράτησε η Εγνατία Οδός-“Χαιρετίζει” την εξέλιξη ο Ιλχάν Αχμέτ

Ως στρατηγικής σημασίας θεωρείται η απόφαση της Εγνατίας Οδού να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την εκπόνηση της οριστικής μελέτης για την κατασκευή της νέας γέφυρας Κήπων Ιψάλων στα ελληνοτουρκικά σύνορα της με “σφιχτό” χρονικό ορίζοντα τους 13 μήνες μέχρι την περαίωσή της .Το έργο έχει προϋπολογισμό συνολικά 2.239.829,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).Μάλιστα, η Εγνατία Οδός φαίνεται πως θέλει επιτάχυνση της διαδικασίας, καθώς, όπως αναφέρεται, «για την ταχύτερη, σε σχέση με τη συμβατική προθεσμία, εκπόνηση της πλήρους μελέτης, προβλέπεται πρόσθετη καταβολή (πριμ), συνολικού ύψους ένα τοις εκατό (1%) της συμβατικής αξίας, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α»

Δήλωση του Ιλχάν Αχμέτ για την εξέλιξη

Ο βουλευτής Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ που είχε θέσει το θέμα της υποδομής με ερώτησή του στον Υπουργό Μεταφορών το 2019 χαιρετίζει με δήλωσή του την εξέλιξη αυτή σχολιάζοντας ότι επίσης ” παραμένει αναγκαία όσο ποτέ η αναβάθμιση των υποδομών στο Τελωνείο των Κήπων

Η δήλωσή του

“Χαιρετίζω την απόφαση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για την προκήρυξη διεθνούς Διαγωνισμού σύμφωνα με το άρθρο 27 και λοιπές διατάξεις του Ν 4412/2016 με αντικείμενο την «Εκπόνηση οριστικής μελέτης της 2ης διασυνοριακής οδικής γέφυρας στην περιοχή της συνοριακής διόδου «Κήποι – Ύψαλα – (τμήμα R15.02)» συνολικού προϋπολογισμού 2.239.829,00 € (πλέον ΦΠΑ) – στον οποίο περιλαμβάνονται 15% απρόβλεπτα – με χρονική διάρκεια της σύμβασης δεκατρείς (13) μήνες.

Υπήρξα από τους πρώτους βουλευτές που κίνησα το ζήτημα της καθυστέρησης  δημοπράτησης του έργου που προγραμματιζόταν από την προηγούμενη κυβέρνηση για το 2020, και ενδιαφέρθηκα εμπράκτως καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Αχ. Καραμανλή, σχεδόν ευθύς με το που ανέλαβε τα καθήκοντά του, στις 29 Οκτωβρίου 2019.

Με εκείνη την ερώτηση μου, είχα ζητήσει, πέρα από την δημοπράτηση της δεύτερης γέφυρας στους Κήπους, και την αναβάθμιση των υφιστάμενες πεπαλαιωμένων υποδομών του ελληνικού τελωνείου των Κήπων, προκειμένου αυτό να μπορεί να εξυπηρετεί άνετα και με ασφάλεια τις σύγχρονες ανάγκες διέλευσης εκατομμύριων πολιτών κάθε χρόνο από το συγκεκριμένο σημείο.

Ο κ. Καραμανλής με την απάντησή του στην Βουλή είχε δεσμευτεί ότι σε κάθε περίπτωση η δημοπράτηση του έργου εξαιτίας και της καθυστέρησης των Περιβαλλοντικών Όρων θα πήγαινε για το 2021. Είχε τονίσει επίσης ότι «γίνεται μία επισκόπηση μιας παλαιότερης μελέτης που είχε εκπονήσει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έτσι ώστε να απαιτήσουμε το κατασκευαστικό και λειτουργικό κόστος, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων για το νέο Τελωνείο των Κήπων». 

Σήμερα, επαναλαμβάνοντας την δήλωση μου του 2019, «θέλω να πιστεύω ότι η νέα γέφυρα των Κήπων μπορεί να αποδειχθεί ως ένα κομβικό και συμβολικό, συνάμα, αναπτυξιακό έργο για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συμβάλλοντας αποφασιστικά και με τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των υποδομών της στην εξωστρέφεια και την ανάπτυξη του τουρισμού, της οικονομίας και των εμπορικών ανταλλαγών της χώρας».      

Exit mobile version