Ψηλά στην ατζέντα των βουλευτών της Διακομματικής το Φράγμα του Κομψάτου-Περίεργη δήλωση Σκρέκα για κατασκευή του «μόνο με ΣΔΙΤ»

Στην προτεραιότητα των διεκδικήσεων των βουλευτών της Ροδόπης μελών της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη είναι η κατασκευή του Φράγματος του Κομψάτου. Για το θέμα ήδη έχει υπάρξει μία σημαντική κινητικότητα καθώς οι εκπρόσωποι των αγροτών της Ροδόπης ,ήτοι οι δύο αγροτικοί Σύλλογοι και ο Σύλλογος Επαγγελματιών Αγροτών ενημέρωσαν όλη την θεσμική ηγεσία του τόπου ,βουλευτές ,Περιφέρεια και Δημάρχους ενώ κατέθεσαν και το σχετικό αίτημα στην σχετική σελίδα της διαβούλευσης .

Οι αγρότες τεκμηριώνουν το αίτημά τους με στοιχεία που επιβεβαιώνουν το θετικό ισοζύιο για τον τόπο από την  κατασκευή του αναφέροντας θα εξοικονομήσει πολύτιμους πόρους που σήμερα δαπανώνται εκτοξεύοντας το κόστος παραγωγής και δημιουργώντας περιβαλλοντικό ζήτημα που σύντομα θα μετατραπεί ,από την υπεράντληση των γεωτρήσεων ,αδιέξοδο .Το θέμα ετέθη από τον Ευριπίδη Στυλιανίδη αλλά και τον Τάκη Χαρίτου κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τον αρμόδιο αναπληρωτή Υπουργό Κώστα Σκρέκα .

Μάλλον προβληματισμό προκάλεσε η αποστροφή του κ Σκρέκα όπως αποκαλύπτει ο κ Χαρίτου ότι το φράγμα θα γίνει μόνο με ΣΔΙΤ ,αν γίνει.Και το ζήτημα είναι ποιος ιδιώτης θα δώσει τα εκτοντάδες αυτά εκατομμύρια που απαιτούνται και πως θα γίνει η απόσβεσή τους αν δεν κληθούν οι χρήστες να πληρώσουν για το νερό που θα καταναλώνουν…Είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν περεταίρω εξηγήσεις και διαβούλευση με τον Υπουργό…

Στυλιανίδης :Να ενταχθεί το φράγμα στο ταμείο COCID 19

Όπως αναφέρει ο ίδιος για την διαβούλευση ο ίδιος «έκανε ολοκληρωμένη και στοιχειοθετημένη παρέμβαση υπέρ της γρήγορης ένταξης του έργου του Φράγματος του Ιάσμου στο νέο ταμείο COVID-19. “

Ο ίδιος αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση πως “εξήγησε ότι με παρακίνηση και του ίδιου το 2005 χρηματοδοτήθηκε και σε τρεις φάσεις ολοκληρώθηκε ως το 2009 για πρώτη φορά ολοκληρωμένη μελέτη ύψους 48εκ. Ευρώ. Το ύψος του φράγματος θα φτάσει στα 123 εκ. Ευρώ και του αρδευτικού δικτύου στα 100 εκ. Ευρώ. Σύνολο 223εκ. Ευρώ.

Αυτό θα προστατεύσει τον υδροφόρο ορίζοντα από την υφαλμύρωση που προκαλούν οι 5000 άναρχες γεωτρήσεις, όπως και τις προστατευόμενες περιοχές RAMSAR και NATURA, ιδιαίτερα δε της Λίμνης Βιστωνίδας και της συστάδας των άλλων λιμνών. Επίσης θα ενισχύσει την ποιότητα και την ποσότητα της αγροτικής παραγωγής προς όφελος της τοπικής αγοράς και της κοινωνίας.

Ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι με το φράγμα του Ιάσμου θα αυξηθούν τα αρδευτικά στρέμματα της Ροδόπης από 200.000 σε 300.000 στρέμματα. Απαίτησε να δοθεί αυστηρό χρονοδιάγραμμα συμπλήρωσης του κεφαλαίου που αφορά στην περιβαλλοντική προστασία κατά την υλοποίηση του έργου καθώς και για τη συνολική ολοκλήρωση του. Τόνισε δε : «Συνήθως η Ελλάδα αδυνατεί να απορροφήσει ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις λόγω έλλειψης μελετών. Στον Ίασμο έχουμε έτοιμη τη μελέτη και ώριμο το έργο. Είναι τώρα μοναδική ευκαιρία να εντάξουμε και να ξεκινήσουμε ένα έργο πράσινης και ψηφιακής σύγκλισης το οποίο η Ελλάδα μπορεί να χρηματοδοτήσει από το νέο Αναπτυξιακό Ταμείο των 32 δις. Άλλωστε γνωρίζει και ο Πρωθυπουργός ότι το Φράγμα του Ιάσμου είναι οριζόντιο διακομματικό κοινό αίτημα της Ροδόπης» κατέληξε.

Χαρίτου :σοβαρά ερωτηματικά από την απάντηση Σκρέκα

Την δική του οπτική για τη συζήτηση καταθέτει και ο βουλευτής Τάκηε Χαρίτου ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων  σχετικά σε ανακοίνωση τύπου που εξέδωσε:

« Ο βουλευτής στην παρέμβασή του υποστήριξε την αναγκαιότητα κατασκευής του φράγματος Ιάσμου, που ως γνωστό θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις συνολικά στην αγροτική οικονομία της περιοχής. Αίτημα που έχει κατατεθεί και σε άλλα εμπλεκόμενα υπουργεία, όπως το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και το υπουργείο Υποδομών. Υπενθύμισε στον υφυπουργό, που έχει την αρμοδιότητα διαχείρισης των έργων αυτών, ότι ο φάκελος της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων βρίσκεται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με την επισήμανση από το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει το ΥΠΑΑΤ σε διαβούλευση με τον φορέα που εξέφρασε επιφυλάξεις, προκειμένου να εγκριθεί οριστικά η μελέτη.

Στο ερώτημα που έθεσε ο βουλευτής για την κατασκευή του φράγματος Ιάσμου σοβαρά ερωτηματικά δημιούργησε η απάντηση που έδωσε για πρώτη φορά ο υφυπουργός ότι αν το έργο προχωρήσει αυτό θα γίνει μέσω Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ο βουλευτής υποστήριξε ότι τέτοια μεγάλα έργα, όπως το φράγμα Ιάσμου, οφείλουν να είναι δημόσιες υποδομές, να διαχειρίζονται από τους αγρότες και τις κατά τόπους ΤΟΕΒ, ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι οι αγρότες. Αν η κατασκευή και η διαχείριση γίνει από μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τότε γεννώνται σοβαρά ερωτήματα για την διαχείριση, την τιμολόγηση, την επέκταση των δικτύων και τελικά για το ποιος θα ωφεληθεί από την διαχείριση ενός δημόσιου αγαθού όπως είναι το νερό. « κατέληξε.

Exit mobile version