ΚοινωνίαΚορυφαίαΡεπορτάζ

Μία χαμένη τετραετία για τη Ροδόπη -Η Διακομματική ,το Νοσοκομείο ,το Φράγμα ,τα τρένα(που φύγαν…)

Αν δεν επισυνέβαινε το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη κατά πάσα πιθανότητα η χώρα θα είχε εισέλθει ήδη σε τροχιά εκλογών με πιθανότερη ημερομηνία διεξαγωγής τους την Κυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου .Οι εκλογές αυτές θα «έκαιγαν» την απλή αναλογική του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια ,ένα μήνα μετά θα ακολουθούσαν οι δεύτερες εκλογές «ίνα δικαιωθούν» οι δημοσκοπήσεις που ήθελαν τότε να σχηματίζεται αυτοδύναμη κυβέρνηση από την σημερινή κυβερνητική παράταξη .Το τραγικό γεγονός ,εκτός απροόπτου γιατί στην πολιτική όλα τα ενδεχόμενα είναι πάντα ανοικτά ,φαίνεται ότι σπρώχνουν προς τα πίσω, κάνα μήνα δηλαδή τις εκλογές με τις επαναληπτικές να λαμβάνουν χώρα αφού ολοκληρωθούν οι πανελλαδικές ,στην συνταγματική εκπνοή δηλαδή της τετραετίας .

Η ώρα λοιπόν ενός πρώτου απολογισμού για τη Ροδόπη ήρθε προκειμένου να αξιολογήσουμε αυτή την τετραετία και τα όσα αυτή η Κυβερνητική 8ητεία έφερε για τον τόπο μας .

Μοιραία ξεκινούμε από τα τρένα και τα του σιδηροδρόμου δράμα που η περιοχή μας βιώνει τα τελευταία χρόνια .Το τρένο λοιπόν για 3 χρόνια στη Ροδόπη ήταν ..λεωφορείο καθώς το μηδενικό επιβατικό κοινό έπρεπε να αποφασίσει πως για λόγους βίτσιου ή κάποιας άλλης ανεξήγητης για την κοινή λογική αιτίας θα έπρεπε ,προκειμένου να ταξιδέψει με τρένο στη Θεσσαλονίκη, να πάρει το διερχόμενο λεωφορείο από το σταθμό και να μεταβεί στη Δράμα από όπου μετά από αρκετές ώρες θα έφτανε στoν προορισμό του .Δηλαδή κάνα 8ωρο για ένα ταξίδι που με το ΚΤΕΛ χρειάζεται το πολύ 3 ώρες για να ολοκληρωθεί .Η  πλάκα (γιατί μόνο ως τέτοια την αντιμετωπίζουμε) είναι ότι τους τελευταίους μήνες ανακοινώθηκε πως ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια στη Θράκη ,κάτι σαν τον αλήστου μνήμης  προαστιακό της εποχής Καραμανλή Στυλιανίδη που για κάνα χρόνο πηγαινοερχόταν στις 3 πόλεις της Θράκης σχεδόν άδειο μέχρι να καταργηθεί φυσικά ..Μια αιφνιδιαστική απόφαση που αγνοούσαν όπως διεφάνη ακόμη και οι κυβερνητικοί παράγοντες στην περιοχή καθώς δεν προηγήθηκε κανένας στοιχειώδης διάλογος για τη συχνότητα των δρομολογίων ,τις ώρες της διέλευσης κλπ. Έτσι και πάλι ελάχιστοι είναι εκείνοι που επιλέγουν το τρένο για να μεταβούν σε γειτονική πόλη αφού τα δρομολόγια είναι παντελώς άβολα για να κατοχυρωθεί η επιστροφή ..Μόνο ο φόβος κάποιου ατυχήματος (είχαμε ήδη στον Ίασμο) από τις αφύλακτες ή για χρόνια προβληματικές διαβάσεις έμεινε από το εγχείρημα .

Νοσοκομείο Ιταλική μακέτα

Για χρόνια πολλά οι πολίτες αυτής της Περιφερειακής Ενότητας αντιμετωπίζονταν (και συνεχίζουν..) σε επίπεδο παροχής νοσοκομειακής περίθαλψης ως πολίτες β κατηγορίας .Το νέο Νοσοκομείο πέρασε από χίλια κύματα με πολλούς ντόπιους σωτήρες να το φτιάχνουν κάθε λίγο και λιγάκι και τελικά χρήματα να ξοδεύονται σε μελέτες και τίποτα ν α μην γίνεται …Φωτεινή παρένθεση η περίοδος του προηγούμενου Δκτη Φιλιππίδη διορισμένου επί ΣΥΡΙΖΑ κόντρα στις αντιδράσεις δικών του στελεχών που ήθελαν αργομισθίες για τα δικά τους παιδιά ,ο οποίος και μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων έκανε τεράστιες παρεμβάσεις στα Χειρουργεία ,στο ΤΕΠ και αλλού …

Και τότε ήρθε το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και χαρήκαμε νομίζοντας ότι θα λυτρωθούμε επιτέλους. Στις πολυδάπανες ενημερωτικές εκδηλώσεις βλέπαμε μακέτες επί μακετών ,ακούγαμε για πρωτοποριακό σχεδιασμό και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και αφορίσαμε τους καθ έξην αμφισβητίες λέγοντας ότι επιτέλους κάτι θα γίνει…Και μόλις λίγες μέρες μετά την σχετική εξαγγελία του ίδιου του Πρωθυπουργού από την Κομοτηνή ότι η Ροδόπη θα αποκτήσει το «πιο σύγχρονο Νοσοκομείο» στην Ελλάδα ήρθε η ανακοίνωση του Ιδρύματος που μας καληνύχτησε για να διαλύσει το όνειρο. Οι αντιδράσεις σπασμωδικές, αμήχανες  και περίπου μηδενικές …Ποιοι φταίνε; Μα οι κερδοσκόποι εργολάβοι που βάζουν το κέρδος πάνω απ΄όλα όπως μας ειπώθηκε επισήμως ..Τώρα βέβαια ακούγεται ότι αυτήν την κερδοσκοπική διαφορά μεταξύ του προϋπολογισμού του Ιδρύματος και της τελικής προσφοράς θα την πληρώσουμε όλοι εμείς αλλά αυτό είναι άλλη υπόθεση που θα τη σχολιάσουμε εάν και εφόσον γίνει…Μέχρι τότε αρκούμεστε στις μακέτες.

Φράγμα Κομψάτου:μελέτες ,εντάξεις και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα

Δεν υπάρχει πολίτης της Ροδόπης που αν του μιλήσεις για το Φράγμα του Ιάσμου δεν θα γελάσει Χιλιοανακοινωμένο κατάντησε το ανέκδοτο της περιοχής .Με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ να έχουν πεταχτεί σε ατελέσφορες μελέτες παραμένει σε κάποιο συρτάρι Υπουργείου χάνοντας οριστικά το τρένο του Ταμείο Ανάσκαμψης .Τα τελευταία επεισόδια του σήριαλ περιλάμβαναν την ανακοίνωση από την Προέδρο της Διακομματικής Επιτροπής από την Κομοτηνή ότι θα ενταχθεί ,μόλις η μελέτη ολοκληρωθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για να διαψευσθεί από τον ίδιο τον Υπουργό Σκυλακάκη λίγες εβδομάδες μετά.. Η νέα επωδός αφορά την κατασκευή με ΣΔΙΤ χωρίς κάτι τέτοιο να έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα οπότε καταλάβαμε …

Η ειρωνεία είναι πως χρόνος δεν υπάρχει καθώς η νότια Ροδόπη πορεύεται με ταχύτητα προς ερημοποίηση τα επόμενα χρόνια αφού το νερό άρδευσης  πλέον μέχρι τα Παγούρια ,έγινε υφάλμηρο .

Διακομματική :δεν είδε κανείς το πόρισμα

Πόρισμα ψάχνουμε και πόρισμα δεν βλέπουμε .Μαξιμαλισμός στο έπακρο και τελικά ένα πόνημα που ψήφισε μόνο η Κυβερνητική πλειοψηφία άρα δεν μπορεί να είναι πόρισμα διακομματικής Επιτροπής .Δεν παρουσιάστηκε ποτέ επίσημα στην περιοχή και ήδη το έχουν ξεχάσει ακόμη και εκείνοι που συμμετείχαν σε αυτήν .Και πριν ακόμη το μελάνι στεγνώσει ακούστηκαν πρόχειρες απόψεις κυβερνητικών στελεχών περί  ίδρυσης Νατοϊκής βάσης στη Ροδόπη κάτι που δεν περιλαμβάνεται σε κανένα πόρισμα αλλά είπαμε ότι αυτά είναι ψιλά γράμματα .

Επιδότηση καυσίμων

‘Άλλο ένα μέγιστο θέμα που θα μπορούσε να λυθεί με πολική βούληση .Χιλιοπροτάθηκε και χιλιοειπώθηκε από επαγγελματίες και όχι μόνο .Αιμορραγία .Υποσχέσεις ,υπονοούμενα ,προσμονή ανακοινώσεων και στο τέλος οι ουρές στα σύνορα της Βουλγαρίας να μεγαλώνουν. Ειρήσθω εν παρόδω και στη Νυμφαία δεν κουνήθηκε τίποτα για τον εκσυγχρονισμό του σταθμού και την αδειοδότηση της διέλευσης λεωφορείων .Και όχι μόνο αυτό αλλά την περίοδο της πανδημίας η δίοδος λόγω ανεπάρκειας υποδομών έκλεισε αιφνιδίως για να επιβεβαιώσει την εγκατάλειψη της περιοχής από το κέντρο .

Η φωτιά στο Παπίκιο επί ένα μήνα ,οι δεκάδες παράτυποι μετανάστες που διέρχονται καθημερινά από τα κατά τα άλλα φυλασσόμενα σύνορα ,η περίπτωση του Δήμου Ιάσμου ,η ξεφτίλα με το ιστορικό παλιό Δικαστικό Μέγαρο και πολλές άλλες περιπτώσεις φανερώνουν ότι η τετραετία αυτή για την περιοχή ήταν πραγματικά χαμένη .

Επιστέγασμα πως κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας ουδείς εκ των 5 κυβερνητικών βουλευτών της Θράκης δεν έκανε για Υπουργός προφανώς κατά τον Πρωθυπουργό οπότε και η επαναψήφισή τους προδιαγράφει και την πορεία τους στο όποιο κυβερνητικό μέλλον.

Όταν έρθουν οι κάλπες όλα τα παραπάνω θα μοιάζουν απλά άχρηστες επισημάνσεις αφού το γνωστό δίλημμα των τελευταίων ετών θα κυριαρχήσει και θα καθορίσει την τελική έκβαση της επιλογής πολλών ψηφοφόρων που εξακολουθούν να θεωρούν εαυτούς άμοιρους ευθυνών για την κατάντια αυτού του τόπου

Ο σταθμάρχης

Back to top button