Αυτός είναι ο «Δρομέας» της Κομοτηνής -Θα κοσμεί τον κόμβο του Πανθρακικού Σταδίου

Είναι περίεργη τελικά αυτή η πόλη ή καλύτερα κάποιοι άνθρωποι που λες και περιμένουν σε μία γωνία να ρίξουν τη χολή τους σε κάθε πρωτοβουλία τέχνης και πολιτισμού νομίζοντας ότι με την αισθητική τους μπορούν να την καθορίσουν..

Ευτυχώς όμως που η πλειοψηφία προχωρά αφουγκράζεται τα κελεύσματα των καιρών και στηρίζει πρωτοβουλίες που προάγουν τον πολισμό και την πόλη εν τέλει.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το άγαλμα του «Δρομέα» που αποφάσισε ο Δήμος Κομοτηνής να τοποθετήσει στον έναν εκ των τριών κόμβων που αναπλάθει ,αυτόν του Πανθρακικιού Σταδίου στην περιοχή της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ.

Στη θέση του λοιπόν τοποθετήθηκε το άγαλμα ,έγινε ρεπορτάζ και πολλοί που το διάβασαν επειδή δεν διευκρινίστηκε επαρκώς ότι έφερε περιτύλιγμα έσπευσαν να εκφράσουν την διαφωνία τους !Αυτά μόνο σε αυτή την πόλη φυσικά ..Χωρίς να δεις κάτι να το επικρίνεις ..

Ο γλύπτης ,δημιουργός του έργου και Πρόεδρος του Συλλόγου Καλλιτεχνών «Αθηνίων» , Αρης Ασσαριωτάκης αναγκάστηκε προφανώς απογοητευμένος ,να κάνει την ακόλουθη δήλωση ανάρτηση μιλώντας για τη «λίστα της ντροπής»:

«Η λίστα της ντροπής

Η λίστα της ντροπής , είναι μια πολύτιμη λίστα που την αποτελούν πολίτες αυτής της πόλης (Κομοτηνή), στον 21ο αιώνα, οι οποίοι με μεγάλη μας λύπη, εδώ στον «ΑΘΗΝΙΩΝΑ», παρακολουθήσαμε άναυδοι να καταφέρονται με λεκτική βαναυσότητα, και πολλές φορές, όχι κόσμια απέναντι στο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΧΡΟΝΟΣ», για την τοποθέτηση ενός θεματικού γλυπτού απόλυτα συμμορφούμενου με την τοπογραφία του κόμβου που τοποθετήθηκε. Ένας μοντέρνος Δρομέας δίπλα από το Πανθρακικό Στάδιο…. τι πιο φυσικό! Το γλυπτό είναι τόσο μοντέρνο που θα μπορούσε κανείς να τον συναντήσει στα μελανόμορφα αγγειοπλαστικά αριστουργήματα του 500 Πχ, που αναπαριστούν δρομείς με παρόμοιο τρόπο στους Ολυμπιακούς της τότε Αθήνας…. αν καταλαβαίνουν βέβαια οι συγκεκριμένοι για τι πράμα μιλάμε. Πρόκειται για λίστα ντροπής που η πολυτιμότητα της συνίσταται στο ότι προσφέρεται για να βγάλει κανείς πειστικά συμπεράσματα γι αυτό το θλιβερό, ευτυχώς 1-3%. Είναι οι πολίτες που αυτοί και όχι ένα γλυπτό ασχημαίνουν τα ανθρώπινα σύνολα, είναι αυτοί που εμείς οι καλλιτέχνες παλεύουμε συν τοις άλλοις να πάψουν να υπάρχουν…. Διότι είναι οι εκπρόσωποι της βαθειά συντήρησης, και της στασιμότητας, είναι η οπισθέλκουσα δύναμη του πολιτισμού σε κάθε τοπική κοινωνία που προσπαθεί να απαγκιστρωθεί από το Αθηνοκεντρικό κράτος. Χαιρόμαστε ωστόσο ιδιαίτερα που επί τέλους μια Δημοτική Αρχή είχε το θάρρος σε συνεργασία με τον καθόλα αρμόδιο Σύλλογο Καλλιτεχνών Ροδόπης «ΑΘΗΝΙΩΝ», να κάνει την υπέρβαση στη γλυπτική κουλτούρα του Δήμου μας, τοποθετώντας γλυπτά σε δημόσιους χώρους που τόσο είχε ανάγκη η πόλη μας!…..επιπλέον είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι διότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας χάρηκε, χειροκρότησε και καλοδέχτηκε αυτή τη στρατηγική κίνηση του Δημάρχου κ Γκαράνη.» καταλήγει ο κ Ασσαριωτάκης

Σήμερα δημοσιεύουμε την εικόνα του αγάλματος που πραγματικά παραπέπεμει στα μελανόμορφα αριστουργήματα και ταιριάζει ,κατά την άποψή μας απόλυτα με το αστικό τοπίο .

Περιμένουν τα αποκαλυπτήρια για να το θαυμάσουμε …

Σάκης Αντωνίου

Exit mobile version