Σε διασχολική συνάντηση στη Ρουμανία συμμετείχε το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ DigitalHarmony.

Το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής συμμετείχε στη πρώτη διασχολική συνάντηση του Ευρωπαϊκού ΠρογράμματοςΣυνεργασίας Σύμπραξης Erasmus+ μεταξύ οργανισμών και ιδρυμάτων (KA220) με τίτλο “Digital Harmony– Steering Social Media Towards Positive Mental Health and Active Societal Participation” / «Ψηφιακή Αρμονία –Καθοδήγηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς τη θετική ψυχική υγεία και την ενεργό κοινωνική συμμετοχή». Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Τόπλιτσα της Ρουμανίας. Σε αυτήν συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη Ρουμανία, τη Γαλλία (Réunion Island), την Ιταλία, την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Βόρεια Μακεδονία. Η εστίαση ήταν στον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχική υγεία και την καθημερινή ζωή, στον διαδικτυακό εκφοβισμό και την ψηφιακή ενσυναίσθηση, στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων στην ψυχική ευημερία, καθώς και στην ψηφιακή αποτοξίνωση και την ψηφιακή ευημερία και εκπαίδευση.
Ειδικότερα, το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής συμμετείχε με πέντε μαθητές της Α’ και Β΄ Λυκείου και εκπαιδευτικούς-συνοδούς τη φιλόλογο του σχολείου κ. Μαριάνα Μπλοτσή, και την Σχολική Κοινωνική Λειτουργό κ. Στυλιανή Φαρμάκη, παρουσιάζοντας το θέμα “cyberbullying & digitalempathy” και εκπονώντας ένα βιωματικό, διαδραστικό εργαστήριο που ασχολήθηκε με:
- τον τρόπο ενίσχυσης της ενσυναίσθησηςστον ψηφιακό κόσμο αξιοποιώντας το AI Sentiment Analysis Tool στο ChatGtp για την ανάλυση σχολίων χρηστών στο TikTok που εμπεριέχουν ρητορική μίσους, προσβλητικό λόγο, αλλά και άλλων που βασίζονται στην ενσυναίσθησηκαι την ενεργητική ακρόαση
- τον αναστοχασμό και την αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισης πραγματικού περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού που παρουσιάστηκε θεατρικά επί σκηνής από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής
- την ανάδειξη μιας εναλλακτικής στρατηγικής ενδυνάμωσης μαθητών, μέσω της μουσικής και συγκεκριμένα μέσω της ερμηνείας ενός πρωτότυπου τραγουδιού με τίτλο “Standtall” σε στίχους μαθητή της ομάδας του σχολείου και μουσική της Σχολικής Κοινωνικής Λειτουργού που ερμηνεύθηκεαπό τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου και ενέπνευσε τους μαθητές όλων των χωρών να δημιουργήσουν δικά τους πρωτότυπα καλλιτεχνικά έργα (ποιήματα, σκίτσα, ζωγραφιές, poster, στίχους) ευαισθητοποίησης στο ζήτημα.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών από την Τόπλιτσα, γνωρίζοντας από κοντά τον τρόπο ζωής τους και αναπτύσσοντας μαζί τους δεσμούς φιλίας. Είχαν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν την φύση στα καταπράσινα βουνά της περιφέρειας Harghita, τη μεγαλύτερη διαδρομή roller coaster της Ρουμανίας, καθώς και να επισκεφτούν τα εργοστάσια παραγωγής ξύλου και νερού της περιοχής. Εξερεύνησαν επίσης το Mini Transilvania Park, το μοναδικό πολυπολιτισμικό θεματικό πάρκο μοντέλων στη Ρουμανία που παρουσιάζει την αρχιτεκτονική ποικιλομορφία της Τρανσυλβανίας. Η συνάντηση έκλεισε με το αποχαιρετιστήριο γεύμα, όπου δόθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής, ένα παιχνίδι γνώσεων Kahoot, στο οποίο διακρίθηκε μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής και αθλητικές δραστηριότητες. Η διαπολιτισμική αυτή συνάντηση δημιούργησε εμπειρίες ζωής για τους μαθητές, αγκαλιάζοντας τις πολιτισμικές διαφορές και αξιοποιώντας τα κοινά «σημεία» με δημιουργικό τρόπο.